Tuesday, June 16, 2009

My best friend wedding-Ayie


Akhirnya kahwin jugak member aku yang sorang ni...hehhe rase nyer macam tidak percaya ajer... nape yer..biarlah rahsia yer...

aku tidak lah begitu mengenali doa sebagaimana yang lain tapi aku rapat dengan dia....aku doakan agar senantiasa bahagia rumah tangga yang dibina...

anyway the wedding started with akad nikah on the night of 12 june 2009, we arrived in Sabak Bernam, lelelepak and hang around sekejap in our beautiful chalet at haji Dorani.

Photo shoot ckit kat sane kat cni..hehe then Ayie arrive at our chalet. we had quite a brief chat about the wedding and what he is feeling at that moment...well the akad nikah is only a few hours away...well..life as married man is different, ...well if it so hard nobody would ever make it big...right wah gitu katanyer.....well sgt bepengalaman lak kan..mmmm ye lar x kan ler aku nak citer yang brought himself down kan...hehehheee

tibe ler malam nikah yang hening...wah gitu...aku berbaju melayu serba hijau...dah tu lupalak nak bawa butang baju melayu dah klaut dok cari nasib baik kirin ade spare heheh...anyway kami kumpul then off the bride house hengatkan dekat jer...leh thn lar jauh sampai aku pun sesat heheh

Majlis akad nikah itu sangat ringkas....disaksikan oleh kamum keluarga rapat belah perempuan and juga kami dari belah lelaki...susah jugak nak mulakan upacara tu yer...ade ceramah dan the usuall stuff lar kan hak2 isteri dan juga khutbah ckit....wah sgt berpengalaman kan aku ni....hehe itu ler cita cita nak jadi wedding planner ialah may be one day kan....sampai ngantuk aku dibuantnyer dok tunggu lafaz nikah....
tapi ayie wat dalam satu lafaz jer....wah if u could see his face arriving at the bride's house u could tell that this man is shivering to the bones....heheheh
anyway im so proud of him now becoming a complete man....so lepas akad nikah
kami pun makan then off to our chalet

Bersanding day....mmm kan aku ni masuk kandang harimau kene lar mengaum kan..so masuk majlis orang pepandai lar bwk diri....mmm terasa pelik dan terasing pun ade...hehe maybe sbb aku didedahkan dengan tradisi yang berbeza agaknyer....mm nak kata Islamik. majlis adik aku tu pun same.,...kami x de pelamin lagi cuma makan beradab jer...heheh..itu ler lazer lak aku...x pe yang penting nanti kat Tg Malim tu ok...aku menunggu ape lar surprise bapak ayie yer..mmmm

anyway overall the ceremony went well and we all have fun accompanying ayie ...and ayie's family had been very nice to us......tapi itu ler hopeffuly ayie will change his behaviour a bit kan...jangan asyik nak merajuk jer heheh sori ayie....

ok lar c u all next time

No comments:

Post a Comment

Scribble what u like here...